Tänavu käis büroos kohal kõige rohkem inimesi vanusegrupis 60-74 aastat, kes moodustasid 36% kõikidest büroodes kohal käinud klientidest. Samal ajal kasutavad eakamad üha rohkem ka e-teenuseid. „2023. aastaga võrreldes on e-MTA teenuse kasutajate hulgas kõige rohkem kasvanud üle 70-aastaste kasutajate osakaal, neid oli sel aastal lausa 24% rohkem kui eelmisel aastal,“ sõnas maksu- ja tolliameti klienditeeninduse osakonna juhataja Heli Kullamaa.

Kokku esitati Maksu- ja Tolliametile aprilli lõpuks enam kui 767 000 deklaratsiooni, millest vaid 2,5% paberkandjal. Eelmise aastaga võrreldes esitati 10 000 paberdeklaratsiooni vähem.

„Kuigi jätkuvalt leidub inimesi, kellel puudub interneti kasutamise võimalus või autentimisvahend, siis praktika näitab, et teenindusbüroosse deklaratsiooni esitama tulevad ka inimesed, kellel on küll nii interneti kasutamise võimalus kui ka autentimisvahend on olemas, aga koodid on kadunud või ununenud,“ selgitas Kullamaa.

Kõige tihedam töö käib deklareerimisperioodil aga e-kirjade ja telefoni teel, veebruarist aprillini on MTA konsultandid telefoni ja e-kirja teel inimesi nõustanud 123 000 korral. „Kuigi on mõned erandlikud juhud, mis nõuavad tõesti füüsiliselt büroosse kohale tulemist, siis klientide tagasiside põhjal saavad 92% küsimustest vastuse kas üheainsa telefonikõne või e-kirja teel,“ lisas Kullamaa.